Фірмовий стиль ГО «Когорта»: як змінився наш брендбук?

Вітаємо усіх представників та представниць транс*спільноти!

Кожна організація має власний фірмовий стиль, який легко впізнати: прогулюючись містом, відправляючись у подорож або гортаючи соціальні мережі, ми завжди помічаємо відомі логотипи, бренди, яким довіряємо. Звісно, кожен логотип не створюється випадково, і зазвичай має власну історію. 

Одна зі сторінок оновленого брендбуку

Певно, знайомлячись у публікаціями ГО “Когорта”, ви бачите і наш логотип — руку, що тримає краплю. У деяких наших підписників є власні асоціації: хвиля, транс*прапор, мушля. Всі вони також невипадкові.

У 2024 році ми продовжили роботу, не дивлячись на війну та гуманітарну кризу, з якою стикнулись всі, хто знаходяться в Україні. З самого початку повномасштабного вторгнення ГО “Когорта” підтримувала спільноту не тільки інформаційно, а й фінансово, надавала продуктові ваучери, консультації, гормональні препарати. Тому деякий час ми не змінювали ані стиль публікацій, ані наш фірмовий стиль загалом, адже перед командою стояли інші задачі.

Тепер, у вересні 2024 року, ми озираємось назад і розуміємо: організація змінювалась, змінювались наші плани, колектив. Тому ми і приділили увагу оновленню (а в деяких аспектах і створенню) брендбуку, який би найкращим чином розповідав про нашу філософію.

Рука чи хвиля: про що розповідає логотип Когорти? 

Перший логотип ГО «Когорта»

“Коли ми створювали “Когорту” в 2020 році, — пригадує Анастасія Домані, виконавча директорка ГО “Когорта”, — у нас не було бачення того, як ми хочемо ідентифікувати себе візуально. Логотип робили аматорський, він з’явився десь навесні, коли ще нас не зареєстрували. У нас була колега, яка вміла малювати, і вона придумала синьо-білого метелика. Тоді не було ресурсів для створення “повноцінного” брендбуку. Коли ти створюєш громадську організацію, тобі потрібно займатись побудовою: наприклад, сайту, соціальних мереж, наймати персонал. У першому проєктному 2021 році ми вирішили змінити метелика, і звернулись до знайомих, щоб вони зробити вже якийсь пристойний логотип. Тоді отримали ескіз: крапля і рука, у кольорах транс*прапору…”

Власне, цей символ означав для нашої спільноти багато, і кожен мав своє бачення. Хтось асоціював логотип з підтримкою, інші — з силою спільноти, об’єднанням. І всі ці асоціації абсолютно доречні. 

Думки про “Когорту”

Оновлений логотип ГО «Когорта»

Дуже важливим для будь-якої організації є і час, момент, коли з її логотипом вперше знайомиться спільнота. І Юлія Фамільєва, керівниця проєктів ГО “Когорта”, пам’ятає цей день добре: “Коли я прийшла в організацію, у нас був старий логотип, цікавий “на перших порах”. Але вже був запит на більш змістовний. Бо чим досконалішої стає діяльність організації, тим більше вдосконалюється її лого. Вперше новий логотип “ Когорти”був представлений на XIV ЛГБТ-конференції в 2021 році, а також на Транс*форумі, який проходив у її рамках…” 

До вересня 2024 року транс*спільнота бачила ту саму руку на наших афішах, у соціальних мережах, під час проведення заходів. Власне, коли хтось отримує повідомлення через Інстаграм, наприклад, найперше звертає увагу на лого. 

 А ще створення брендбуку тісно пов’язано з необхідністю наносити логотип на сувенірну продукцію: тут якість повинна бути дуже високою. 

“Коли людина тримає в руках, наприклад,  павербанк, — продовжує Юлія, — яким вона користується у ці складні часи, вона обов’язково згадає про “Когорту”, бо побачить її логотип. Це для нас дуже цінно і важливо”.

Нове — це те, що ми вже маємо

Над створенням брендбуку працювала уся команда “Когорти”: наші регіональні координатор_ки оцінювали дизайн, давали рекомендації, як з точки зору працівників, так і з точки зору бенефіціарів, адже більшість колись були гостями на подіях. Їхнє бачення також стало основою для редизайну.

А так виглядають
наші оновлені бейджі

А ще у нашому колективі є людина, яка працює щоденно з соціальними мережами і візуальним — це Анна, регіональна координаторка у Львові, а також SMM-менеджерка. 

“Коли Анастасія сказала, що ми нарешті можемо вдосконалити брендбук, я дуже цим загорілась, — посміхаючись, каже Анна, — у мене вже було усвідомлення і бачення того, як все повинно бути. Однозначно не хотілось “капітальних” змін, адже нашу “руку” добре знали і асоціювали з “Когортою”. У Японії є таке мистецтво — кінцугі, це усвідомлення того, що налагодити, відреставрувати доцільніше, ніж робити щось абсолютно нове і не таке змістовне. Тому я запропонувала зберегти ідею, але попрацювати над якістю, кольоровою гамою, оформленням. Не тільки логотипу, звісно. Я погоджуюсь з Юлією і постійно наголошую на важливості створення фірмової продукції. У мене є чашка “Когорти”, “з першого тиражу”, так би мовити. Хоча я прийшла у колектив пізніше, але саме цей сувенір значить багато: я маю зв’язок з тими людьми, які колись зібрались і придумали класну ідею, чудову ідею”. 

Але найскладнішим етапом стала реалізація нашої ідеї, яку всі підтримали одностайно: ми вдосконалюємо дизайн. 

Хто створив брендбук “Когорти”?

Здавалося б, знайти людину чи компанію, яка вміє класно “малювати” — дуже просто. На ринку є сотні, може, й тисячі пропозицій, на будь-який смак та бюджет. Але все не так просто.

Основна ідея “Когорти” — допомагати саме транс*людям у всіх сферах. Ми підтримуємо цю політику з перших днів роботи. Створити брендбук нам також допомогла транс*активістка, яка професійно займається дизайном.

Тож вже через місяць і багатьох годин консультацій, правок та зустрічей, ми отримали готовий продукт. Аналізували буквально кожен аспект, експериментували, перевіряли, запитували думку членства Когорти. Так було створено брендбук, який ми радо використовуємо і поступово знайомимо з оновленнями підписни_ць наших соціальних мережах, дружніх фахів_ців, наших партнерів та партнерок. 

Подяки

Ми висловлюємо подяку усім, хто долучився до створення брендбуку: від початкової ідеї до реалізації проєкту. Втілити задумане допомогла зокрема Зоряна — транс*активістка, яка працює в команді RO Digital Agency.

Дуже важливо, що проєкт реалізується за підтримки МБФ «Альянс громадського здоров’я» в партнерстві з організаціями Aidsfonds та ECOM «Підтримка ініціатив спільнот для покращення доступу ключових груп (КГ) населення, які зазнають негативного впливу епідемії ВІЛ, до необхідних послуг з охорони здоров’я та гуманітарної допомоги в умовах війни та повоєнного відновлення».  Ми вдячні за вашу підтримку та можливості, які змогли реалізувати!

Сподіваємось, на сторінках соціальних мереж ГО “Когорта”, під час проведення зустрічей, конференцій, в процесі комунікації з нашою командою, всі охочі зможуть побачити оновлений фірмовий стиль, яким ми дійсно пишаємось.